Sivut

25.2.2012

Turkkilaisneulos ja selkokieliset ohjeet (toivottavasti;))

Turkkilaisneuloksesta tulee tuollainen rypyläinen :D
Tässä kuvassa olen venyttänyt työtä niin että kuvio näkyy kunnolla. Tykkään paljon myös tuosta mitä ei ole venytetty.
Tässä kuvassa langan väri on oikeampi.

Tämä kudotaan siis näin: silmukoita luodaan parillinen määrä. Ensimmäinen kudotaan oikein, sitten tehdään langankierto ja sitten kudotaan kaksi silmukkaa yhteen. Loppu kudotaan aina langankierto ja kaksi yhteen, langankierto ja kaksi yhteen jne paitsi viimeinen joka jää yksin ja se kudotaan oikein. Käännetään työ ja aloitetaan taa: ensimmäinen oikein, langankierto, kaksi yhteen, langankierto, kaksi yhteen, langankierto, kaksi yhteen...

2 kommenttia:

  1. Tuo väri on kyllä niin superherkullinen että nam! Huivista tulee ihanan keveä ja pehmoinen! Pistin oman vastaavan viritykseni purkuun ja päätin koittaa jotain ihan muuta... :D Toivotonta tämä päättämättömyys!

    VastaaPoista
  2. Näyttääpä kivalta :) Mukavaa että lanka pääsi samantien puikoille :)

    VastaaPoista